Ez a weboldal cookie-kat használ annak érdekében, hogy a lehető legjobb felhasználói élményt nyújtsa. Bővebb információk

Шаблоны для Joomla 3.3

A megfelelő fékhatás a biztonságos közlekedés alapfeltétele.

Az autótulajdonosok a következő sorrendbe állították a biztonság legfontosabb tényezőit egy piackutatás során:

1. fék, 2. gumiabroncs, 3. biztonsági öv, 4. világítás, 5. kormányzás és utoljára a lengéscsillapító. Tehát a legtöbbjük szerint a fék, mint a biztonság legfontosabb eleme az első helyen áll – és mégis hanyagul kezelik. Néhányan rosszul értelmezett spórolásból, ezermester módjára, házilagosan barkácsolják a féket. Pedig ez a mentalitás nagyon veszélyes következményekkel járhat.

Fékbetét

(karbantartást nem igényel, általában cserétől cseréig szakszerű szerelés esetén problémamentesen használható)

A fékbetétnek a fékezés során igen nagy teljesítményt kell kifejteniük. Ha a fékbetétek vastagsága a minimális 3 mm alá csökken, akkor az optimális fékhatás már nem biztosított. Ezért rendkívül fontos a megfelelő minőség és a precíz, szakszerű szerelés. Egy szakszerűen szerelt fék a rendeltetésszerű használat során a fékbetét teljes élettartama alatt biztosítja az új fék alkatrésszel megegyező hatást. Kivétel, ha nagy sebességről 3-szor, 4-szer durván lefékezik, ilyenkor a fékbetét megég.

Féktárcsa

(karbantartást nem igényel, általában cserétől cseréig szakszerű szerelés esetén problémamentesen használható)

Minden autótípusnál meghatározzák a gyártók a minimális féktárcsa vastagságot, fékdob átmérőt. Egy első féktárcsa optimális élettartama általában 70-100.000 kilométer, a fékbetété30-50.000 kilométer. A hátsó féktárcsa élet-tartama típustól függően 60-160.000 kilométer, a fékbetété 30-80.000 kilométer.

Egy átlagos féktárcsa kopása max. 2 mm az újhoz képest, de egyes típusoknál 3 mm is lehet. Nem ritka a 2-3 esetleg 4 mm-rel túlszabályozott tárcsa sem.

A túlszabályozott vagy méter alatti tárcsa rossz hőelvezetést biztosít, a féktárcsa elreped, deformálódik, a fékolaj felforrhat.

Dobfék

Élettartama 10-20.000 kilométeres karbantartás mellett általában 100-150.000 kilométer. Ennek megtétele után viszont kompletten cserélni kell mindent – a dobokat, a fékpofát, a munkahengereket és a kézifékkötelet.

Egy méret alá szabályozott fék a fékpadi mérésen megfelelő, de vajon éles helyzetben, terhelés alatt hogyan viselkedik?

Fékolaj

Tudta-e, hogy a fékolaj hygroscopikus?

A levegőben lévő nedvességet megköti, magába zárja és ezáltal az üzemidővel arányosan csökken a forráspontja. Erős igénybevételnél pl. vészfékezés vagy meredek lejtőn való autózás esetén a fékfolyadékban buborékok képződnek. Ezek akadályozzák a fékező erő átvitelét és működőképességét, mivel a "gőz" összenyomható. Biztonsági okokból a fékfolyadékot évente ellenőriztetni kell. Szervizünk az ellenőrzést díjtalanul végzi. Fékfolyadék csere általában 2-3 évente esedékes.

A fékfolyadék forráspontja nem süllyedhet 180 o C alá. Az új Dot 4 fékolaj forráspontja 260 oC. Szervizünkben mértünk már 110 oC-os fékolajat is. Ez az érték megközelíti a víz forráspontját.

Javaslatunk

Fék diagnosztikaHa az alábbi tüneteket észleli gépkocsiján, haladéktalanul keressen fel bennünket:

  • autópályán fékezésnél morgó hang
  • fékezésnél félrehúzás esetén – nedves úton balesetveszélyes!
  • túlzott gumikopás esetén
  • fékezésnél kormányrázás – túlterheli a futómű alkatrészeit
  • fékezésnél fémes hangot hall
  • lüktető, pulzáló fékpedál – szerelési hiba is okozhatja (általában javítás után 1000 - 1500 km után jelentkezik)>
  • puha, nyúlós fékpedál – megnövekszik a fékút!
  • túlzottan nagy fékpedálút - megnövekszik a fékút és a reakció idő.
  • A fékút hatványozottan nő a sebesség növekedésével.

Amennyiben a kerékagy sérült és cserére szorulna, szervizünkben lehetőség van 280-as átmérőjű féktárcsáig a gépkocsin felszabályozni a féktárcsákat. Ezzel elkerülhető a kerékagy cseréje.

 

Nyitvatartás

Hétfő - Péntek: 8:00 - 12:00
  13:00 - 17:00
Szo. Vas és Ünnepnapokon
ZÁRVA
   
Baleset esetén hívjon:
+3630 756 8728