Ez a weboldal cookie-kat használ annak érdekében, hogy a lehető legjobb felhasználói élményt nyújtsa. Bővebb információk

Шаблоны для Joomla 3.3

A lengéscsillapító legfontosabb szerepe: úton tartja a gumiabroncsot csökkentve a lengéseket, ezáltal növelve a tapadást, irányíthatóságot és komfortot.

A lengéscsillapítók a többi autóalkatrészhez hasonlóan elkopnak, romló menetstabilitást okoznak. Sokszor azt sem veszik észre, hogy elérték vagy akár át is lépték a biztonsági határt. Bizonyos határok között ugyan lehet a vezetési stílus módosításával ellensúlyozni a lengéscsillapító elhasználtságát, de ez azzal a veszéllyel jár, hogy egy hirtelen manőver során derül ki, hogy már korábban cseréltetni kellett volna a lengéscsillapítókat.

Európai felmérések szerint minden negyedik(!) járműbe új lengéscsillapítót kellene beszerelni. Nem valószínű, hogy Magyarországon jobb a helyzet. A lengéscsillapító műszeres méréssel történő ellenőrzése húszezer kilométerenként javasolt. Mivel a lengéscsillapítók a kerekek takarásában vannak, ezért csak alulról lehet őket szemrevételezni, nincs-e rajtuk sérülés vagy nem szivárog-e belőlük az olaj. Mindenképpen fontos tehát a mérés mellett a lengéscsillapítók szemrevételezése is. A rossz állapotban lévő lengéscsillapító amellett, hogy kopogó hangot adhat, jelentősen növeli a jármű többi alkatrészének kopását.

Javaslatunk

Ha az alábbi tüneteket észleli gépkocsiján, haladéktalanul keressen fel bennünket:

  • rossz kanyarstabilitás
  • megnövekedett fékút
  • megnövekedett menetzaj a kerekek felől
  • a gumiabroncsok fokozottan és egyenetlenül kopnak
  • túlzottan nagy lengések a karosszérián


Tudta-e, hogy az elhasználódott lengéscsillapító növeli a féktávolságot?

50 km/h sebességnél 2,3 méterrel hosszabb ez a távolság. Blokkolásgátlóval rendelkező (ABS) autóknál még ennél is hosszabb a fékút, mivel az elpattanó kerék a levegőben fékezve áll meg. Ezt az ABS úgy érzékeli, mintha megcsúszott volna a kerék. Az ABS – feladatát tökéletesen ellátva – megszünteti a fékezőerőt és ezáltal megnő a fékút. Ezt a "hibát" felerősíti egy kopott, rossz minőségű gumi is.

A tévhittel ellentétben, miszerint az ABS-szel szerelt gépjármű fékútja rövidebb, nem igaz. Az viszont igaz, hogy benyomott fékpedál mellett kormányozhatóvá válik az autó. Ezáltal csúszás közben tudatos kormánymozdulattal elkerülhető a baleset.

A jármű optimális viselkedése csak 4 db új lengéscsillapítóval érhető el maradéktalanul, minden igényt kielégítően.

A lengéscsillapító – mint bármelyik más futómű alkatrész – cseréje után feltétlenül szükség van egy korrekt futómű állításra.

Szervizünk teljeskörű lengéscsillapító javítással áll rendelkezésére.

 

Nyitvatartás

Hétfő - Péntek: 8:00 - 12:00
  13:00 - 17:00
Szo. Vas és Ünnepnapokon
ZÁRVA
   
Baleset esetén hívjon:
+3630 756 8728