Az autó futóművét, felfüggesztéseit használat közben különböző behatások, deformálódások érik pl. kátyú, járdára felállás, maximális súlyterhelés kihasználása, esetleges túllépése. Ezeknek hatására megváltozik a kerék összetartása, dőlése, utánfutása. Ezért elsődleges fontosságú a vezetés biztonsága szempontjából a futómű állítás.
Garantált – optimális futómű beállítás
A rossz futóművel rendelkező autó vezetése fárasztó és nem biztonságos, mivel állandó kormány korrigálást igényel menet közben. A rossz futómű beállítás a gömbfejeket, kerék csapágyakat, felfüggesztéseket, a lengéscsillapító szárát jobban terheli, és jelentősen rontja a gépkocsi egyenes futását, egyszersmind növeli az üzemeltetési költségeket. Kanyarodásnál szintén rendellenesen viselkedik a gépkocsi.
A legtöbb mai korszerű autónak az első és hátsó futóműve is állítható – kivétel a merev hátsóhíddal ellátott gépkocsi. A hátsó futómű beállítása ugyanolyan fontos, mint az első tengelyen történő állítás, mert ennek hiányában gumikopás, elhúzás, kormány ferdeség léphet fel. Ezeket a munkákat csak egy speciális, négy mérőfejjel rendelkező műszerrel lehet optimálisan beállítani. A hátsó futómű bemérése a nem állítható merev hátsó hídnál is nagyon fontos, mivel csak így kapunk teljes képet a futómű geometriájáról. Ezért javasolt évente egyszer – használattól függően 10.000 - 15.000 kilométerenként a futómű állítás, illetve a futómű átvizsgálása alulról is, ahol láthatóvá válnak a rejtett hibák pl. olajfolyás, fékcső repedezés, kipufogó, féltengely gumiharangok állapota, stb.
Az időben elvégzett átvizsgálás növeli az üzembiztonságot, csökkenti az üzemeltetési költséget, és meghosszabbítja a többi kapcsolódó alkatrész élettartamát.
Javaslatunk
Ha az alábbi tüneteket észleli gépkocsiján, keressen fel bennünket:
- kopogó hang
- kanyarodásnál visító gumik zaja
- gumik széleinek rendellenes kopása
- kormányrázás 60 km-től 120 km-ig vagy efelett
- fékezésnél kormányrázás
- búgó, morgó hang a kerekek felöl
- kis ívű kanyarodásnál túl nagy kormányerő (nehéz tekerni a kormányt)
- nyomvályúra túl érzékenyen reagál a gépkocsi (kivétel a gyári gumiméretektől való eltérés vagy a túl nagy ET szám)
- túl erősen félrehúz az autó- kanyarodásnál a kormány nem elég intenzíven tekeredik vissza.
A futómű beállítás menete
- 32 pontos díjtalan állapotvizsgálat (csak a futómű beállítása esetén)
- guminyomás ellenőrzése
- díjtalan fékolaj forráspont ellenőrzés
- ingyenes ablakmosó folyadék feltöltése (téli/nyári egy literig)
- futómű beállítása
- >próbaút>
Nyitvatartás
Hétfő - Csütörtök: | 8:00 - 12:00 |
13:00 - 17:00 | |
Péntek: | 8:00 - 12:00 |
Szo. Vas és Ünnepnapokon ZÁRVA |
|
Baleset esetén hívjon: | |
+3630 1313 108 |