A klímarendszerek egyre inkább alapfelszereltségnek számítanak a gépjárművekben. Mint minden más, ez a rendszer is időszakos szervizelést igényel, hogy természetes környezetünket ne károsítsa.
Egyrészt a bizonyos tömítetlenségek miatt a hűtőfolyadék a környezetbe kerülhet, másrészt a megnövekedő benzinfogyasztás miatt egyre nagyobb a káros anyag kibocsátás. Nem is beszélve arról a kellemetlen illatról, amely a gépkocsi utasait is meglepheti, amikor tavasszal a néhány hónapos pihentetést követően egyre intenzívebb irritáló szag jelentkezik a klíma első bekapcsolásakor.
A megfelelő komfortérzet eléréséhez és egészsége érdekben szükséges, hogy autója legkondicionálója hibátlanul működjön. A klímaberendezések évente hűtőközegük 20%-át veszítik el, ami befolyásolja működésüket.
Köztudott, hogy a légkondicionáló rendszer ideális élettér a baktériumok, a gombák és más mikroorganizmusok számára. A rendszer folyamatos tisztításának híján a jármű belsejébe kerülő kis élősködők akár allergén reakciókat is kiválthatnak. Így fordulhat elő, hogy néhány utas egy-egy klímával rendelkező autóban megtett utazás közben tüsszögéssel, köhögéssel, szemgyulladással küszködik.
De hogyan is kerülnek be a rendszerbe ezek a nem kívánt vendégek?
Sajnos igen egyszerűen: a működés alapvető velejárói. A hideg hőcserélő egységen – az elpárologtatón – átáramló környezeti levegő lehűl, mielőtt az utastérbe kerül. Az elpárologtatón a levegő lehűlése következtében lecsapódik a pára, majd az összegyűlt víz kifolyik a gépkocsi alá (ezért is van a forró napokon víztócsa a járművek alatt). A pára egy része viszont ott marad az elpárologtatón, a sötét és nedves környezet pedig melegágya a nem kívánt élősködők szaporodásának.
Több módszer közül is választhatunk a hőcserélő tisztításánál.
Természetesen ezek az alkalmazott tisztítószerek minőségben és alkalmazásban különböznek egymástól:
- A legegyszerűbb tisztítószer a spray.
- Az ózonos fertőtlenítés nem tartalmaz semmilyen vegyszert. A levegő oxigén molekuláiból állítja elő a fertőtlenítéshez szükséges ózont (az uszodatechnikában is alkalmazzák a víz fertőtlenítésére)
- Az ultrahangos fertőtlenítés során a készülék 5 mikronra porlasztja a hatóanyagot és juttatja be a hőcserélőhöz.
- A sűrített levegős direkt fertőtlenítésnél 5-6 bár nyomással lemossuk a hőcserélőt. A nyomás alatt alkalmazott tisztítószerek nem csak elpusztítják, hanem a nyomás hatására gyakorlatilag el is távolítják, lemossák a szennyeződést. Ez a legeredményesebb megoldás.
A hőcserélő milyen gyakran igényli a tisztítást?
Amennyiben egy rendszeresen karbantartott hőcserélőről beszélünk, a gyártók utasításait figyelembe véve – a javasolt időtartam fél évtől két évig terjedő időszak. A javasolt időszaktól el lehet térni. Itt az egyetlen „diagnosztikai eszköz” az orrunk lehet.
Az utastérszűrő (pollenszűrő) cseréje:
A csere elvégzése a hőcserélő minden egyes tisztítását követően ajánlott kb. 15.000-25.000 km között. Nagy mértékben függ a használat módjától.
Javaslatunk:
Ha az alábbi tüneteket észleli gépkocsiján, keressen fel bennünket:
- Poshadt, dohos, kellemetlen szag
- A klíma bekapcsolásakor zajos hang
- Nem kielégítő a hűtés
- Zajos a klímarendszer – "csörög" a hűtőközeg
Áraink:
- Klímatöltés hűtőközeggel: 10.000.- Ft-tól
- Fertőtlenítés: 5.000 Ft
- Motip spray: 1.000.- Ft
- Loctite spray: 2.400.- Ft
- Ózonos készülékkel: 2.000.- Ft
- Ózon+Motip spray: 3.000.- Ft
- Ózon+Loctite spray: 4.400.- Ft
- Wynn’s Airco-Clean: 6.000.- Ft
- Direkt módszerrel: 7.000.- - 12.000.- Ft-ig
Szervizünk teljeskörű klíma javítással és karbantartással áll rendelkezésére.
* A feltüntetett árak nettó árak, és nem minősülnek hivatalos árajánlatnak!
Nyitvatartás
Hétfő - Csütörtök: | 8:00 - 12:00 |
13:00 - 17:00 | |
Péntek: | 8:00 - 12:00 |
Szo. Vas és Ünnepnapokon ZÁRVA |
|
Baleset esetén hívjon: | |
+3630 1313 108 |